Optimering af databehandlingen med CRM system

Alle virksomheder med flere medarbejdere kan som regel drage stor nytte af at indføre et samlet CRM system og derfor udfase de eksisterende programmer på de separate computere i virksomheden. Et CRM system betyder bedre et integreret IT system, hvor data udveksles mellem alle forretningsgangene, således man kun behøves indtaste oplysninger om kunder og varer én eneste gang, hvorefter resten automatiseres såsom salgsrapporter, regnskaber samt genbestilling udsolgte varer. Det giver alle virksomhedens medarbejdere et bedre værktøj til at kunne håndtere deres jobfunktion mere effektivt, så derfor kan en investering i et CRM system både være nødvendig men også kunne betale sig ind på få måneder i forbindelse med besparelser på at danne sig et hurtigere overblik på virksomhedens status og salg.

Microsoft Dynamics CRM

Tidligere var en investering i et CRM system en stor økonomisk post til mange hundredtusinde kr., mens det i dag er blevet nemmere og billigere at anskaffe sig et godt og fleksibelt CRM software, idet Microsoft Dynamics CRM er blevet fabriksstandard på området, da det både er prisbilligt og meget fleksibelt og kompatibelt med andre udbredte Microsoft produkter som Outlook og Office365. Det kan ofte være en god idé at tale med AlfaPeople om CRM system og Microsoft Dynamics CRM, da har masser af erfaringer med implementeringen af CRM systemer i forskellige former for virksomheder, således de også kan rådgive netop jeres virksomhed bedst muligt. Som andre Microsoft produkter er Dynamics CRM relativt nemt at installere og tilpasse til virksomheden behov og ønsker, dette vil væsentligt kunne give virksomheden en optimering af deres databehandling, således man hurtigere og nemmere kan trække de relevante oplysninger ud i form af statistikker og rapporter herunder:

  • Kundeoplysninger.
  • Lageroplysninger.
  • Salgsstatistikker.
  • Reklamationer.
  • Kundebestillinger.
  • Leveringstider.
  • Momsregnskaber og årsregnskaber.

Oplagte fordele ved CRM

Virksomheden vil kunne opnå masser af fordele ved at overgå til en software løsning med et CRM system som for eksempel Dynamics CRM. Oplysningerne ligger ikke længere på en følsom server i virksomheden men på en online cloud-løsning skyen, således data fremover ikke vil kunne mistes ved vandskade, brand eller tyveri, og der er også automatisk backupløsninger, således data fremover er tilgængelig for medarbejdere med et unikt password fra både deres tablet, mobil og computer. Oplysningerne i systemet er altid up-to-date, således kundeservice medarbejderen hurtige kan tjekke status på forespørgsler, og hvor ledelsen hurtigere og bedre kan træffe de rette beslutninger ud fra et godt overblik med et dækkende beslutningsgrundlag. Sælgere og markedsføringsafdelingerne vil langt bedre kunne håndtere kampagner og priser til alle eller til udvalgte kundegrupper, så der er således et meget bedre overblik for medarbejderne, men der spares også medarbejder tid i forhold gammeldags computersystemer, der ikke automatisk opdaterer virksomhedens data overalt i deres IT-system.